Happy Buddha day! Strike a pose !! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu Happy Buddha day! Strike a pose !! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu

Happy Buddha day! Strike a pose !!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

16 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Vandaag is het Buddha day ( en full moon ) We gingen met de klas naar 3 tempels vandaag. We gingen met een hele stoet pickups met de leerlingen en leraren. De leerlingen hadden gisteren al heeeeele grote kaarsen versierd met bloemen en palmbladeren. Die geven ze aan de monniken in de tempel. Want op deze dag worden er veel monniken ingewijd. Ze moeten dan 3 maanden lang in dezelfde tempel blijven en mogen er niet uit. En omdat ze vroeger nog geen elektrisch licht hadden gaven de mensen heeeele grote kaarsen aan de nieuwe monniken. Die traditie is blijven bestaan en dat deden we dus vandaag. Toen we bij de tempel aankwamen moesten we eerst 3 rondjes eromheen lopen. De leraren voorop, gevolgd door de schoolfanfare en dan de leerlingen. Rianne en ik gingen dansen op de muziek en de leerlingen vonden het echt geweldig!! In de tempel moesten we erg lang zitten in een onconfortabele houding en maar blijven wee-en (het trema doet het niet op deze computer) wee-en is by the way je handen bij elkaar houden. Je weet wel, zoals alle Thai doen als ze je begroeten. We hebben zo'n kwartier lang naar een gebed geluisterd en daarna werden we besprenkeld met heilig water. Oooooh dat was zo lekker ! Even iets koels. Het is hier zo'n 35 graden. Alleen in de namiddag valt er 1 flinke bui, en dan is het weer droog tot de volgende namiddagbui. Nou zo hebben we nog 2 tempels bezocht. En we hebben de kaarsen netjes afgeleverd bij de monnikken. Vanavond hebben 2 Vietnamezen, een francaise en ik gekookt. We maakten Vietnamese loempiaas zelf. En franse Crepes. MET Dutch Mill !! dus zo hadden we van alle nationaliteiten vijn de kookstaf vandaag een specialiteit. Gisteren zijn Soan (vietnam), Rianne (nederland) en ik voor de eerste keer naar de asperegesfarm geweest om te werken. We moesten asperges uitzoeken op grootte, ze wegen, om de trosjes een tapeje doen, en de uiteinden op gelijke maat cutten. Simpel lopende band werk.. Maar het geeft wel voldoening. Het is alleen zo gigantisch heet! Ik neem 2 'douches' (ik heb geloof ik al uitgelegd hoe de 'douche' hier werkt) op een dag. Verder hebben we gister en vandaag de kanalen rond de floating market schoongemaakt door in een bootje te zitten (erg wankel) en dan met een schepnet (wat bestaat uit de kap voor een ventilator aan een bamboestok) het vuil en onkruid opscheppen. Dat was wel leuk. Zeker toen de stuurvrouwen een wedstrijd gingen doen ;) Maargoed, ik ga maar weer stoppen. Morgen moeten we om 7 uur in een tempel zijn om cadeau's te geven aan de monniken. Dat betekend half 7 op school zijn, kwart over 6 hier weggaan dus rond half 6 opstaan... tfoe heavy. Maar het is het waard ;)

Heel veel liefs!

• 16 Juli 2008 - 14:08

Douwe:

je zei dat we je kapsel niet zouden zien he, maar op de laatste foto ^^
    leuke keuze moet ik erbij zeggen

• 16 Juli 2008 - 21:40

Martijn:

zie je nog niet echt je kapsel... maar wat een toffe outfit!!!! moest je niet in de zelfde kleur als de rest?
    xxx moi

• 22 Juli 2008 - 17:35