NO MORE PICTURES TODAY PLEASE !!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu NO MORE PICTURES TODAY PLEASE !!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu

NO MORE PICTURES TODAY PLEASE !!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

20 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Oooooh my godd !

Ik word even helemaal gek! Het is TE heet en je kan geen stap verzetten of er word weer een foto gemaakt!

Ik zal even het hele verhaal van de afgelopen 2 dagen vertellen.

Gisteren zijn we al heel vroeg naar de tempel gegaan. Er waren zo'n 200 Thai, dus toen Rianne en ik als 2 (nu) blondines binnenkwamen werden al gauw veel camera's getrokken. Ok, no problemo, maar als je in gebed zit is het toch een beetje irritant met al die camera's om je heen. Ik snap ook niet dat ze dat deden.. Ze moeten zelf toch ook bidden ipv fotograferen ? Maargoed. We hebben zo'n 3 uur in de tempel gezeten.. respect voor de monniken dat die de hele dag zo kunnen zitten. Ik kan dat niet. Maar het is ook niet gewoon op je knieen zitten.. het is op een speciale manier. Wel goed voor je buikspieren moet ik eerlijk zeggen ;) na de tempel hadden we een uurtje vrije tijd. Daarin ging ik maar weer douchen want ik zweet me kapot constant. Daarna werd me gevraagd of ik met de 2 koreanen en de leraren mee wilde naar een andere tempel om een tuin te maken op een markt. Nou prima dacht ik. Dus wij op pad (met een aantal tafels, veel planten, stenen en een paar watervallen) De leraren zette de eem paar stellingen neer met de geschiedenis van de koning, en wij mochten de rest doen. Een complete tuin maken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ie heel mooi geworden is. Ik snapte niet waarom we dat moesten doen, maar daar kwam ik vandaag achter. Na de tuin was ik zo moe en bezweet dat ik meteen wilde douchen en daarna even slapen. Maar nee hoor, de kanalen moesten gedaan worden en we kwamen precies op tijd binnen. *zucht* Dus wij allemaal in de boten. Ik zat met 2 Vietnamezen (die erg aardig zijn) en we waren goed bezig met het schoonscheppen van de kanalen. TOT we opeens een krokodil zagen! Een echte ! In het kanaal! ENG!! Het was een beestje van zo'n 70 cm lang. OMG ik vond het zo eng! En de Vietnamezen ook! Een stukje verder was Sung (een van de Vietnamezen) aan het vissen en ineens had ze een slang in haar net !! Ik heb hem niet kunnen zien omdat ze meteen met een gil haar net in het water gooide whahahahaha ooh jeetje ik heb sinds ik hier ben nog niet zo hard gelachen als toen! Geweldig! Maar het idee dat er slangen en krokodillen hier in de kanalen zitten is toch wel scary! Gister hebben we in totaal 3 krokodillen en 1 slang gezien. Bah Bah Bah. Na het afval vissen hadden we free time. Ik nam mijn douche en ging mijn kleren wassen. Gezellig op de ouderwetste manier op je hurken in een tobbe.. naja 3 tobbes. 1 met waspoederwater, de ander met schoon water en de derde voor de uitgespoelde drooggewrongen kleren. De waslijnen hangen onder het gebouw. Het gebouw staat op palen, even voor de duidelijkheid. En vandaag moesten we weer vroeg op.. We gingen naar een festival in Sadoemn Saduak (of je je dat ook schrijft) Om te vieren dat de minister van onderweijs daar kwam. Het allerergste was nog..... We moesten in traditionele Thaise kleding whahahaha ik zag er niet uit! Maar de mensen daar vonden het geweldig en toen werd ik he-le-maal gek! Het was heet en iedereen, maar dan ook echt iedereen nam foto's van ons. Moesten we voor de 10000000e keer weer poseren of met de groep bij mekaar staan. Tfoe ik werd er chago van en Rianne ook dus op een gegeven moment trokken we alleen nog maar rare gezichten. We zijn zo'n 4 uur op dat festival geweest. Lang genoeg want het enige wat er was was een tradiotionele Thaise band ( is niet leuk want ik viel ervan in slaap en daar moesten natuurlijk ook weer 100 foto's van gemaakt worden) en een Thaise dans. Voor de rest deden we niks. Ja poseren dan ;) Na het 'festival' moesten we weer verkopertjes lesgeven en daarna de kanlen schoonmaken. Daarna hadden we free time en was het eindelijk weekend.

Goed dit stukje heb ik nu pas afgemaakt, ik was er vrijdag al mee begonnen, dus nu komt het uptodate stukje van afgelopen weekend ;)

Rianne en ik besloten om zaterdagochtend naar Banhgkok te gaan. We konden echt niet wachten want we slapen nu al een week op de grond en hebben geen goede douche, onze geweldige bakjesdouche ^^ Dus wij op pad. Eenmaal in Bangkok gingen we naar het My House Guesthouse om een kamer te nemen en hebben we allebei ongeveer een half uur lang onder de douche gestaan. Het is dan wel koud water ( Ik heb in 4 weken geen warm water meer gevoeld, maar weet je dat went en is helemaal niet erg) maar toch was het heeeeeeeeeeeeeel erg lekker!!!! Daarna hebben we wat gegeten, lekkere Pad Thai aan de straat. Is maar 25 Bath ( 50 eurocent ) en je zit er flink vol van. Toen gingen we Rianne's laundry droppen. Ze is te lui om het hier zelf te doen hahaha dus had ze 3,5 kg. laundry mee naar Bangkok genomen ;) Daarna gingen we een beetje shoppen en een verassing. Toen gingen we avondeten. Gewoon langs de straat lopen en als je wat lekkers ziet kopen. Zo heb ik stickyrice met mango op, een tofusate stokje en nog wat, ik weet niet eens (en wil misschien nieteens weten) wat het was, maar het was wel heel lekker en vega. En toen begon het hoor.. het begon een beetje te druppen. We gingen Rianne's laundry ophalen ( jaja snelle service, 3 uur gedropt en half 8 klaar) en toen begon het te bliksemen. Ik dwong haar gewoon om te schuilen voordat we naar het hotel terug gingen om de laundry weg te leggen. Tja je weet hoe ik ben met onweer.. ronduit spastisch... maargoed. De druppels werden groter en meer, en op een gegeven moment stortregende het, maar het onweer was over. Dus wij op blote voeten (de putten waren al overstroomt) Naar het hotel gerend. Ok de laundry even weggelegd, en toen kwamen we tot de conclusie dat we niet in Bangkok konden zijn en dan maar saai in een hotelkamer zitten. Dus we gingen weer de straat op. Het regende nog steeds keihard en we gingen een bar in waar een live band speelde. Ze speelde oude rock nummers (nirvana enz.) Dus dat was hartstikke leuk. We hebben er EEN coctail genomen want dt mocht wel van onszelf. Ik nam een bloody mary omdat die heel vies schijnen te zijn en dat wilde ik dus zelf wel proeven. Ok mensen, het is echt vies, jullie hebben gelijk!! ;) Rianne had het de hele tijd over een tongpiercing die ze graag wilde, dus ineens besloten we dat te gaan doen. Wij op zoek naar een tattooshop die open was (het was ondertussen half 1 's nachts) In de regen, ik was helemaal spastisch daardoor want mijn tattoo mag natuurlijk niet al te nat worden. Maar uiteindelijk hadden we er een gevonden. Ze vroegen er 800 Bath voor, maar dat vond ze te veel. Nou wij weer terug naar het hotel. Toen zei ze dat als ze het nu niet deed, het morgen waarschijnlijk niet meer durfde.. Ik zei dat ze het dan maar gewoon moest doen voor 800 Bath. Dus wij weer in de regen om half 2 's nachts ondertussen naar de tattooshop en daar heeft ze hem laten zetten. Het was wel grappig haha de piercer werd uit bed gebeld hahaha dus die kwam om 2 uur met z'n scootertje aan ^^ Toen kreeg ze ontsmettingsmiddel in een bekertje om haar mond te spoelen. Maar in plaats van het uit te spugen dronk ze het op !! Whahahahhaa ik lag helemaal dubbel. Maargoed. Toen de naald enzo tevoorschijn kwamen ben ik naar buiten gegaan want dat vond ik eng. Toen het allemaal voorbij was zijn we naar het hotel teruggegaan (het was ondertussen kwart voor 3 ofzo) en hebben we eindelijk op een ECHT bed !! Heerlijk geslapen tot vanmorgen half 11. We moesten om 12 uur uitchecken. Naja wij checkten om kwart over 12 uit omdat we vanmorgen nog even nu het nog kan van de douche te genieten. En vandaag hebben we een beetje als zombies door Khao San Road gelopen. We waren allebei keimoe. Oohja juist omdat we moe waren hebben we ook nog een manicure en pedicure genomen. Echt keilekker ;) en goedkoop :P In de bus terug naar Damnoen Saduak ( ik weet nog steeds niet hoe je het schrijft, sorry) hebben we lekker geslapen, en nu zijn we weer in de school. Ik ga maar stoppen want ik denk dat dit lange verhaal een beetje saai is voor jullie. En ik moet morgen weer 6 uur op om les te geven. Tfoe *zucht*

See You !!
Veel liefs!!

  • 22 Juli 2008 - 03:47

    Papa En Mama:

    Gos wat een verhaal, doodeng die krokodillen en die slang.Brrrrrrrrr
    En aan die foto's moet je maar gewend raken , als jullie beroemd zijn met Devils Playground zul je ook regelmatig op de foto gaan!!!Heb je zelf ook foto's hoe je er uit ziet in die Thaise kleren?
    Je maakt wel wat mee zo.

    Dikke kus,en groeten aan je thaise kindertjes

    papa en mama

  • 22 Juli 2008 - 17:43

    Astrid:

    Hmm lekker zown thaise tong piercing :O Nee geef mijmaar Gouda haha ;) Misschien dat het eenbeetje dom over komt hoor, maar heb je nou zelf eentattoo laten zetten (sorry mijn ogen zitten al weken dicht van vermoeidheid :P)

    Have fun!!

    Kus

  • 23 Juli 2008 - 21:18

    Martijn:

    soow tof een tatoo
    snel even laten doen toen het kon
    beter dan gehaast de laatste dag
    geen problemen mee?
    en die regen is toch niet erg? net een mega douche!
    xxx moi

  • 23 Juli 2008 - 21:19

    Martijn:

    oja en nu weet je ook eens hoe dat voelt met die foto's moet je jou eens tekeer zien gaan als je "japanners" tegen komt... haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Een weblog om mijn activiteiten in het buitenland bij te houden.

Actief sinds 09 Juni 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 16763

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 01 December 2015

Nepal

27 Juni 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis alleen: Thailand

Landen bezocht: