First day @ school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu First day @ school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu

First day @ school

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

14 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Vandaag was het vroeg opstaan. Om 6 uur al! Even snel aankleden en tanden poetsen enzo en daarna gingen we nog even de dag doornemen. Om 7 uur kwamen de eerste kinderen al! Om half 9 stonden alle kinderen op het schoolplein en zongen het volkslied. Begeleid door de schoolfanfare. Omdat het maandag is waren ze allemaal in het geel gekleed uit respect voor de koning. De vlag werd gehesen en daarna moesten wij naar voren komen. We moesten op een rij staan en voor ieder van ons stond een kind die een heeeeeeeeele mooie bloemenkrans om ons heen hing. Ondertussen maakte de direkteur een praatje. Daarna kregen we van de leraren ieder een zijden bandje omgeknoopt (boedistische achtergrond). De kinderen marcheerden naar binnen (weer onder begeleiding van de fanfare) en ik, Rianne en Audrey (franse) gingen naar de auto. Wij geven les op een ander schooltje hier 2 km vandaan. Eenmaal daar splitsten we ons op. Ik geef M1, M2 en M3 les. Kinderen van 13 en 14 jaar oud. Eng, maar wel goed voor mijn stage alvast voor volgend jaar ;)Toen ik binnenkwam gingen ze staan en werd ik verwelkomd met een Sawadee Kha Khun! Wich means goodmorning teacher. Ik stelde mezelf voor, en vroeg wie er al een beetje engels kon. Ze keken alsof ze water zagen branden! Ze konden dus nog helemaal niets! Ik begon met een paar simpele woordjes als Hello and How are you. Thankgod for the basic thai language lessons!! Na het uur heb ik ze leren tellen, wat soorten fruit laten benoemen en kunnen ze een meetingconversation maken. Het ging allemaal beter dan ik dacht! Na een uur kwam de 2e klas. Daar heb ik precies hetzelfde mee gedaan. Na dat uur gingen we lunchen in de kantine. Een groenteprutje met rijst. Erg lekker!! Na het eten ging ik nog even spelen met de kleine kinderen. Op deze school zitten kinderen van 3 tot 14 jaar.Na een uurtje spelen (langer hield ik het ook echt niet uit want als leraar zijnde moet je eem lange broek aan en je schouders ten alle tijde bedekt hebben. Hot hot hot dus. Ik had mijn outfit gister op de floating market gekocht. Na school reden we naar een aspergekwekerij. We moeten daar grote en kleine asperges scheiden. Saai werk, maar het is maar vor anderhalf uur als we uit school komen. Daarna moeten we de verkopers van de floating market en volwassenen engelse les geven. En tot slot ook nog daarna de zijkanalen van de floating market schoonmaken. Tja het is niet voor niks vrijwilligersWERK. Maargoed, ik ben nou echt hondsmoe. Ik slaap hier trouwens op een rieten (strand)matje en op de houten vloer. Zeer pijnlijk dus ik heb erg slechte nachten. Maar dat geeft niet, word je hard van ;) Of gebroken. Ik zal nu trouwens (echt zoooo chill dat het internet gratis is en gewoon hier in de school) Waar was ik nou met mijn verhaal? Oohja ;) Ik zal nu ffies de foto's van het duiken (eindelijk) op mijn log zetten. Ze staan dan onder het kopje waar ik ook over het duiken geschreven heb. Welcome to paradise geloof ik, but I'm not sure. Je ziet het vanzelf wel ;)

Dikke kus!

  • 14 Juli 2008 - 12:51

    Mama:

    Ha liefje,

    Ja om dat slapen benijd ik je niet maar voor de rest lijkt het me ook wel supergaaf en je hebt ze al snel een basislesje engels geleerd.Ga nu je duikfoto's bekijken, heel veel succes!
    dikke knuf van ons

  • 14 Juli 2008 - 20:57

    Martijn:

    de foto's staan ook gewoon in het linker menu hoor moppie ;)
    lekker he vroeg op... doe het al sinds jij weg bent eigenlijk
    6u op 7u werken :)
    mooie foto's show us more! de school enzo! en je haar!
    fijn dat het allemaal goed gaat
    schiet je al beter op met je werk maatjes?
    knufs

  • 17 Juli 2008 - 06:53

    Christine:

    hee:D
    wat stoer allemaal zeg!
    nog heel heel veel plezier(H)
    ik ga nu zelf ook bijna op vakantie dus de rest, die nog komen gaat zal ik daarna lezen:Dgroetjesx
    PEACEEEEEEEE:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Een weblog om mijn activiteiten in het buitenland bij te houden.

Actief sinds 09 Juni 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 16751

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 01 December 2015

Nepal

27 Juni 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis alleen: Thailand

Landen bezocht: