Noez is lost... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu Noez is lost... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu

Noez is lost...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

12 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Hiiii iedereen!

Na een nogal vermoeidende nacht in de bus besloot ik om 5 uur 's morgens toch maar een nachtje in bangkok door te brengen in plaats van gelijk door te reizen naar Ratchaburi. Ik heb er heerlijk geslapen en ben er naar de kapper geweest :) Ik zeg nog niet hoe ik het heb laten doen, das een verassing :P in ieder geval krijg ik erg veel (positieve) aandacht hahaha. Ik ben nu op een schooltje in de middle of nowhere waar ik ook de 2 weken van dit project zal verblijven. Ik zit in dit project met Rianne (nederlander), 4 Vietnamezen, 4 Koreanen ( 2 noord, 2 zuid), 2 Canadezen, 1 Franse en een Spanjaard. Iedereen moet nog gigantisch wennen, dus de sfeer s nog niet optimaal. Maar dat komt vanzelf wel denk ik. De reis hier naar toe verliep goed. We moesten om half 2 in een hotel in Ratchaburi zijn, dat was het meetingpoint. Ik ging om kwart voor 8 al weg uit Bangkok (dat stond op de routebeschrijving). Dus ik in de taxi naar het zuidstation, daarna op de bus gestapt (wat erg moeilijk te vinden was want er sprak amper iemand engels en je moest je tickets op een andere verdieping kopen dan waar de bussen stonden. Heel raar allemaal) Maar met een beetje lichaams- en gebarentaal kwam ik er wel. De bus stopte in de middle of nowere, echt het was helemaal verlaten en blijkbaar het eindpunt van de bus. Tja wat kon ik doen? Ik ben maar langs de weg gaan staan, een paar auto's reden voorbij maar gingen de verkeerde kant op. Na een kwartiertje kwam er een scooter langs en die stopte gelukkig. Ik achterop hahaha inclusief backpack en niet echt confortabel. Maar toch na een half uurtje rijden zette die me voor het hotel af ;) Ik heb hem wat geld gegeven, wat hij eerst weigerde maar na mijn aandringen toch aannam. En toen was het 10 uur 's morgens. Veel te vroeg dus. Ik dropte mijn luggage bij het hotel en ging maar een wandelingetje maken in de stad. Op zoek naar een ontbijt. Dat had ik al gauw gevonden en daarna ben ik naar het hotel teruggegaan om op een bank in de hal te slapen. Na een paar uur geslapen te hebben kwam de rest. We werden naar de school gereden om onze bagage te droppen en een beetje kennis te maken. Daarna gingen we lopen naar de floating market. De allergrootste van Thailand. Ze verkopen er alle soorten groenten, fruit, vlees enz. Op kleine bootjes. Heel gezellig maar het stonk er wel. En daarna zijn we weer naar school gegaan om introductie te krijgen en onze eerste thaise lessen. Ik heb me daarna even gedouched (er staat een bak met water en een emmertje en dat moet je maar constant over je heen gooien) en daarna gingen we eten. Gelukkig was doorgegeven dat ik vega was en ik kreeg lekkere vega Pat Thai. De lekkerste tot nu toe. En toen kregen we nog meer introductie enzo, en nu zit ik even te internetten en ga zo naar bed.

Well peepz, take care!

Dikke kus!

  • 12 Juli 2008 - 14:25

    Liekee:

    heeeeeeeey:D

    het is zoo leuk om te lezen hoe goed het met je gaat :D niet neer gestort dus met je vliegtuigje:P hahaha wij zijn ook net trug uit bosnie het was zo leuk:D de foto's zie je wel als je trug bent:D want volgend jaar zit ik nog steeds bij je in de klas leger gaat niet door:( want heb min 8 en het maxium is min6 echt klote dus mja volgend jaar word weer lachen gieren en brullen :D hahaha nog veel plezier (K)

  • 12 Juli 2008 - 14:54

    Martijn:

    klinkt goed allemaal
    gewoon wat spelletjes met ze spelen komen ze wel los :) hoop dat je haar niet al te kort is :$ xxx

  • 12 Juli 2008 - 20:35

    Arno:

    Hoi Anoushka,

    Ik lees met veel plezier je blogs elke keer. Echt fijn dat alles zo mee zit. Echt super dat je dit allemaal doet!

  • 13 Juli 2008 - 04:57

    Yolanda:

    Heel veel plezier bij de kindjes,
    gebruik je fantasie en je komt er wel.

  • 13 Juli 2008 - 12:36

    Noezzz:

    No, don't worry.. my hair isn't short :P enne Lielie ik ben stiekem wel blij dat je in onze klas blijft want ik vind het keigezellig met u ;) Verder bedankt iedereen voor de reacties! Ik vind het echt leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden om te lezen hahaha heeft iemand trouwens al gezien dat ik een vervolg heb gemaakt na het guiney pig avontuur van Sum? Iig heel veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Een weblog om mijn activiteiten in het buitenland bij te houden.

Actief sinds 09 Juni 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16714

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 01 December 2015

Nepal

27 Juni 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis alleen: Thailand

Landen bezocht: