Het gaat zijn gangetje. - Reisverslag uit Panauti, Nepal van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu Het gaat zijn gangetje. - Reisverslag uit Panauti, Nepal van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu

Het gaat zijn gangetje.

Door: Anoushka

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

01 September 2015 | Nepal, Panauti

Hoi Allemaal,

Het is een tijdje geleden sinds ik heb geschreven maar alles begint ook zo langzamerhand normaal te worden hahaha.

Ik heb wel een leuke week achter de rug. Grade 9 en 10 zijn heel druk bezig met het oefenen van de musical die eind september plaatsvind. Zij zullen Aladin uitvoeren. Wat ik er van gezien heb is echt heel gaaf en professioneel ondanks dat ze maar weinig tijd hebben om te oefenen. Het belooft heel wat glitter en glamour te bevatten.
De hele school staat nu in het teken van Aladin. Ook ik heb mijn lessen daar op aangepast. Mijn leerlingen zijn nu bezig met 3 projecten in het teken van Aladin, maar ondertussen oefenen ze hun lees- en schrijfvaardigheid en reflecteren ze op hun werk.

Ook vind komende vrijdag de YCD (your child day)plaats. Grade 7 en 8 zijn daar druk mee in de weer. Ik ben grade 8 (nouja, de meiden) Tulpen uit Amsterdam aan het leren. Ik moet eerlijk zeggen dat dat heel goed gaat! Ik zal proberen het te filmen hahaha.

Afgelopen vrijdag hebben we gezommen. We zijn naar een sportschool in Bakhtapur gereden en daar hebben we van het zembad genoten. Blijkbaar doen ze dit elke vrijdag alleen is het er de afgelopen weken niet van gekomen. De meeste kinderen kunnen niet zwemmen en moesten in het gedeelte dat minder diep dan 6 ft. Blijven. Ook het zwemwater was denk ik een beetje raar. Mijn haar voelt in ieder geval ontzettend ruw aan nu ondanks dat ik het gewassen heb.

Afgelopen week was/is mijn menor ziek, dus vervang ik ook haar lessen indien dat roostertechnisch mogelijk is. Daardoor heb ik nog minder tijd gehad voor andere dingen. Gelukkig heb ik wel voor de komende periode een workplan gemaakt met activiteiten en nieuwe doelen voor de juniors. Ik kan dus volop aan de slag met lessen voorbereiden.
Nu willen ze ook dat ik op zaterdag scoutingactiviteiten ga doen (ik had nooit moeten zeggen dat ik dat deed..) Ook daar heb ik plannen voor ontworpen.

Maar eerst heb ik morgen lekker vrij. Volgens mij gaan we het basketbalteam supporten, zij spelen in een scholencompetitie. We zien het wel. In ieder geval kan ik wat langer slapen hopelijk. Mijn bioritme is nu ingesteld om elke dag om half 6 op te staan.

Het is dus een behoorlijk drukke / chaotische week nu ik extra les geef, moet oefenen met grade 8 en scoutingactiviteiten er bij ga doen. Drukdrukdruk.
Komend weekendd gaan de leerlingen tot woensdag naa huis, naar hun ouders. Ik heb geen idee wat ik ga doen. De school regelt iets wordt er gezegd. Ik wacht dus maar af, ben benieuwd.

Nu is alles onvoorspelbaar hahaha. Per dag wordt het rooster opgehangen. Pas diezelfde ochtend dus het is altijd een verrassing hoeveel en aan welke klassen je die dag les geeft. Vandaag ook, sta je les te geven, wordt er omgeroepen dat iedereen naar de multi-purpose-hal moet komen omdat er gerepeteerd wordt voor de YCD. Alles is dus een beetje onvoorspelbaar. Nu kan ik daar niet zo goed tegen dus geef ik me maar gewoon over.

Gisteren ook. Ineens kreeg ik te horen dat Principal sir me uitnodigde voor een diner samen met nog wat leerkrachten om de onafhankelijkheidsdag van Maleisië te vieren (een van de leerkrachten kwam uit Maleisië). Ik heb me dus moeten excuseren bij de andere leerkrachten waarmee ik Preps doe en/of help in de residence. Af en toe vind ik dat best lastig/ vervelend.

Het eten was wel lekker. Het was ook op een supermooie locatie. Op een heuvel met uitzicht op een vallei. In de winter heb je dan uitzicht op besneeuwde bergen. Nu zag ik vooral lichtjes van de dorpen in de vallei.

Sorry het is een beetje een losvast verhaal. Vandaag was het echt gekkenhuis, van 6 uur ’s morgens tot en met net. Nu heb ik heel even voordat het dinnertime is.

Tot schrijfs!


  • 01 September 2015 - 15:51

    Papa:

    Hallo juf,
    Pfff, ik word er al moe van als ik alleen al je bezigheden lees..... Maar petje af voor je, ik vind het super dat je dit toch allemaal doet! Maar vergeet ook niet te genieten en te relaxen op z'n tijd. Heel veel plezier nog en wrijf maar hard over de lamp van Aladin.XXXX papa

  • 01 September 2015 - 17:12

    Jantien:

    Klinkt allemaal druk maar wel leuk. De tulpen zijn natuurlijk leuk om te zingen, ook niet zo moeilijk, hoop ik. Wat ik zo lees zijn de kinderen heel enthousiast en leergierig. Ik hoor je niet zeggen dat ze ergens geen zin in hebben zoals je in nederland nog weleens hoort. . Klopt dit? Zorg goed voor jezelf. Je mag ook nee zeggen hoor!! Ik weet het, moeilijk voor je. Lieve groet, Jantien.

  • 01 September 2015 - 17:20

    Yolanda:

    Lieve Noes,

    Oeps, druk druk druk!!! Wel leuke dingen zo te lezen!
    Maar........... denk ook aan jezelf!!!!

    Liefs mama


  • 01 September 2015 - 18:57

    Adrie Hendriks:

    Ha die Noes. Wat zal ik graag even bij je willen kijken,
    Het is druk maar lijk mij ook zo geweldig om dit mee te maken.
    En het zijn dus toch de tulpen geworden,lachen
    Geniet van alles, maar let goed op jezelf ,
    Kus buurvrouw Berta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Een weblog om mijn activiteiten in het buitenland bij te houden.

Actief sinds 09 Juni 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 16741

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 01 December 2015

Nepal

27 Juni 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis alleen: Thailand

Landen bezocht: