I'm still alive - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu I'm still alive - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu

I'm still alive

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

12 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Hi peepz!

Long time ago that I wrote, but there's no internet here.. Ik zit nu in een kantoor in het gebouw waar we slapen, maar dit is echt een uitzondering dus ik moet heel erg opschieten. Project 2 is ( al meer dan een week geleden) gestart en het is heel tof wat we doen. Ookal klinkt het misschien raar.. We zijn bezig om een trashcan - of zoals ze het hier noemen - Ashcan te bouwen. Eerst hebben we ontworpen en nu zijn we al 4 dagen bezig met bouwen. We moeten er aardig wat moeite voor doen.. zoals een oude vissersboot uit een mangrove slepen tussen de takken, slangen en bloedzuigers (eng maar wel kei exciting) We zitten hier trouwens echt in de middle of nowhere, maar wel 50 meter van het strand (!!) en met een hele leuke groep. Het zijn allemaal stellen. 2 koreanen, Helen en Park. 2 Italianen, Veronica en Artillio. 2 Nederlanders, Heleen en Bert. 2 Fransen, Antoine en Anais. En David uit Spanje, of zoals hij het noemt Catalonia, Hij wil geen spanjaard genoemd worden ^^ Wij zijn de enige 2 mensen die geen stel zijn. Maargoed, we geven elke ochtend les op een schooltje hier zo'n 20 km vandaan. Dat betekend weer elke dag vroeg op... Daarna hebben we lunch op school en dan gaan we weer naar het Tsunami research centre (daar slapen we en het is luxe !! we slapen met 4 meiden op matrassen op de grond in een kamer, maar hebben een eigen badkamer!) Dan gaan we de Ashcan bouwen daarna freetime dus volop opp het strand liggen en zwemmen ! ( ik heb mijn laundry dan ook al een week niet gedaan :$ ) Na de freetime koken en dinner en daarna krijgen we allemaal dingen te zien en te weten over de tsunami. Heel indrukwekkend want op de plek waar ik nu zit was 4 jaar geleden water tot 5 meter hoogte.. Ook zijn hier nog verwoeste 'huizen'. Allemaal verschrikkelijk om te zien! De rest van de omgeving is berg, moeras en mangrove. Er is geen kip te vinden en uit het moeras steekt ons superdeluxe kasteel uit het niets uit.. Weird, maar wel tof. Afgelopen weekend zijn we met de groep, behalve de 2 Koreanen naar Panghna geweest. We zijn erheen gelift welteverstaan. Ik heb video als bewijs, die gebruik ik nu ook weer volop btw maar mijn plakboek is een beetje heel erg versloft. Het was 130 km en we waren er binnen 2 uur, 3 auto's. We waren met Bert, Heleen en David. De rest ging met de bus. Ze kwamen meer dan een uur later aan !! Eenmaal aangekomen gingen we een trip boeken. We zouden de volgende morgen om half 9 opgehaald worden bij ons guesthouse en dan zou de trip beginnen. Nou wij hadden onze spullen in de kamers gedaan en gingen een wandelingetje maken naar de heaven and hell cave vlakbij de 'stad'. Ondertussen was het al donker geworden. We kwamen aan bij een draak, en we moesten door de bek kruipen om binnen in de cave te gaan. Er was helemaal niemand en het enige wat we hoorden was het gezang van de moniken op de achtergrond, wat het nog enger maakte. We gingen naar binnen. Pikdonker. Het was een lange gang, het lichaam van de draak. We kwamen uit bij een trap naar beneden. We gingen hem af en kwamen buite. Daar waren heeeeeeeel veel poppen. Doodeng, het enige licht dat we hadden was van de flits van fototoestellen. Ik heb nu dan ook heel veel foto's van enge poppen. Het waren allemaal donkere mannen die blanke vrouwen vermoorden. We waren duidelijk in de hell beland want het was op niet bepaald vriendelijke wijze. Denk aan een apparaat om lichamen plat de maken enz. Ik freakte half out want door het donker kon je niet goed zien wat nou een pop was of een echt mens. Maar we hebben het overleefd. Daarna zijn we naar de nachtmarkt geweest en daarna hebben we gedinert in een restaurantje. Ten slotte nog naar een karaokebar en toen naar bed. Het was dan ook erg laat. De volgende ochtend een snelle douche genomen, ontbijt gekocht bij de 7/11 en toen op pad. We werden naar de haven gebracht, daar in een traditionele thaise boot gezet (was echt heel leuk) en toen vaarden we door mangroves en tussen heel veel mooie rotseilanden door. Schitterend!! We gingen naar James Bond eiland. Er is daar 1974 een James Bond film opgenomen. Cool he ;) Ik heb op hetzelfde zand gelopen als de James Bond van toen !! Het was leuk om een keer gezien te hebben ookal ken ik die hele film niet, maar het was wel keitoeristisch.. Na een half uurtje gingen we naar een heeeeeeel mooi klein eilandje waar echt helemaal niemand was. Perfecto, we hebben er gelunched en eindelijk gezwommen. Veronica en ik zijn de grootste waterratten en we zwemmen minimaal 1 keer per dag.. Na paradise island zijn we naar moslimland gevaren. Het is een heel dorp naast een rots, op palen. Want het is natuurlijk in zee. Er wonen alleen maar moslims! Heel raar om te zien. Net of je in een Arabisch gebied loopt ofzo. We hebben daar een nachtje geslapen en de volgende morgen om 8 uur vertrok ons bootje naar Panghna terug. Potverdorie weer vroeg op. Doordeweeks moeten we 6 uur op maar nu in het weekend is het niet veel later geworden. In Pnghna werden we naar monkeypark gebracht. Overal liepen apen los rond. Maar ze waren niet lief. Ze pakten alles wat niet in je tas zat. Zo zijn er een aantal flessen water van ons verdwenen. En ze laten hun tanden heel gemeen zien. Geen lieve aapjes dus. Daarna zijn we weer naar de heaven and hell grot gelopen, want we hadden alleen de hell in de nacht gezien. Bij daglicht was het een stuk minder spannend, maar we konden nu tenminste wat zien. de hell was buiten, en de heaven binnen in de grot, maar we konden hem niet vinden. Er is dus geen heaven on earth ;) Behalve Koh Panghnan dan ;) Toen hebben we 2 groepen gemaakt, Bert, Heleen, David en ik waren een groep en Antoine, Anais, Veronica en Artillio waren een groep. We deden een wedstrijd wie het eerste weer naar deze plek kon liften. Wij wonnen uiteraard ^^. Gisteren kreeg ik het rare bericht dat ma woensdag naar bangkok komt !! Hoe raar !! Nogmaals, je bent echt gek ! Maar wel heeeeeeel lief ^^ En nu gaat hier het leventje gewoon door. Ik moet nou echt stoppen want ik zit hier ondertussen al 3 kwartier te typen.. Btw ik denk niet dat ik voor zaterdag of zondag de kans heb om op internet te kunnen.. Nu was het al een uitzondering.

Maargoed, ik zie jullie weer over 8 dagen..... Veel te snel eigenlijk (niet lullig bedoeld)

Heeeeeeeeeeeeeel veel liefs en een dikke knuf

  • 11 Augustus 2008 - 09:57

    Leanne:

    Anoezz
    Ik vind je verhalen echt geweldig!!!
    Geniet van je laatste dagen daaar:D
    Hele dikke kus en knuf

  • 11 Augustus 2008 - 18:33

    Martijn:

    ey meis
    alles goei?
    we werden er hier in krimpen wel een beetje zenuwachtig van hoor om zo weinig van je te horen!
    heb je logboek deel 1 uitgelezen echt super! vooral die krijttekening super zeg!
    maak je er nog meer?!?
    en wordt je nou een stelletje met david :)
    dat heaven en hell gebeuren klinkt goed zeg net amsterdam dungeon! was je net zo bang? hihi
    kuss
    ps weet niet wanneer je dit leest maar er is een verassing onderweg ;)

  • 12 Augustus 2008 - 10:18

    Ashley:

    Heeejj lieverd,
    ik mis jou zo erg he .
    maar ik lees dat je onwijs geniet van wat je allemaal meemaakt :)
    en daar gaat het natuurlijk om .
    maar schat, ik ga jou snel spreken. dikkezoen Ashley jou buddy van 07 (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Een weblog om mijn activiteiten in het buitenland bij te houden.

Actief sinds 09 Juni 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 16718

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 01 December 2015

Nepal

27 Juni 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis alleen: Thailand

Landen bezocht: