Want some more watermelon juice ? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu Want some more watermelon juice ? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anoushka Bouwman - WaarBenJij.nu

Want some more watermelon juice ?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anoushka

02 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Helooooooo !!!

Even voor de duidelijkheid, ja mijn ouders waren mee, die gaan zelf lekker 4 weken touren door Thailand en Cambodja. De 1e 2 dagen was ik bij ze, maar vanaf gisteren ben ik helemaal independent. Wel spannend hoor! Ik was maandag om 6 uur 's avonds opgehaald om op de bus naar Surat Thani gereden te worden. Ton heb ik afscheid van ze genomen dus nu zie ik ze 7 weken niet meer. Nou ik zat dus in de bus. Voorin was een apart soort kamertje en daar zat ik met 2 zweden, 2 duitsers een engelsman en een filipijnse vrouw (die engelse les geeft in Vietnam op een universiteit ^^). Maar ik en die duitsers zaten op een soort bank, dus toen we wilden slapen (de busrit duurde 10 uur) lagen we erg krap en ik kon mijn draai niet vinden. Toen ik eindelijk een beetje sliep gingen om half 1 ineens de lichten aan. We gingen een final stop doen om eten te kopen en te plassen. Mijn eerste ranzigge gat in de grond ervaring deze vakantie ^^ er zullen er velen volgen. Na een half uurstje reden we weer verder. Maar ik was weer klaarwakker geworden ondertussen !! Ik liep weer te draaien en te woelen tot ik een beetje lekker lag. Het laatste wat ik weet was dat mijn hoofd onconfortabel op een leuning lag en mijn benen verticaal tegen het raam ^^ Toen vielen mijn ogen dicht... Tot 3 uur ! Toen gingen die !@#$%^lampen weer aan! De mensen die naar Koh Tao gingen moesten uitstappen. Al gauw reden we weer verder en sliep ik wel gelukkig. Om 6 uur waren we in een havenplaats. Ik heb er 2 sandwiches gekocht als ontbijt en de bus die ons naar de boot reed zou er over een half uurtje zijn. Het halve uur verstreek.. toen nog een uur.. en om kwart over 8 kwam daar de bus aan. Ik had hem nog bijna gemist ook want ik was net op de wc haha. Het was een uurtje rijden naar de boot. Nu zat ik in een confortabele stoel dus ik kon weer slapen. Gelukkig konden we gelijk op de boot. Dat zal wel komen omdat de bus anderhalf uur te laat was en de boot misschien (maar) een uur. Op de boot ging ik op het voordek zitten en genoot van het uitzicht. Alleen maar water van de Thaise Golf en eilanden. That's how life should be. We kwamen aan in de harbour en ik werd overdonderd door tientallen mensen die me een taxi aanboden. Op de boot kwam er een menneke naar me toe die een goede accomodatie wist. Naast het strand die ik in gedachten had, alleen scheelde het 100 bath per nacht (in mijn voordeel) en werd je gratis van de boot naar dat 'resort' gebracht. Dus daar zit ik nu. Samen met nog 6 mensen die hij overgehaald heeft lipen we naar een pick-up. de tassen werden achterin de bak gelegd en een paar op het dak. 2 mensen konden op de achterbank van de pick up. Voor ons 5en hadden ze houten banken gemaakt langs de rand van de achterbak. We zaten erg krap. Want door de tassen hadden we geen beenruimte. Een andere vent en ik hadden ieder een been die achter de wagen los bungelde hahaha Ik heb daar nog een stukje van gefilmd want het was echt cool! Hij reed keihard. Heuvel op heuvel af, scherpe bochten en hij schepte bijna nog een scooterrijder. Toen kwamen we aan en kreeg ik mijn kamer toegewezen. Het is een simpel houten hutje op palen met een bed, miskietennet en een buitendouce ( badkamer met alleen muren en geen dak ). Daar zitten trouwens allemaal gaten en scheuren in. Leuk voor de Thai, minder leuk voor mij. Maar ik zie ze toch nooit meer ;) Ik zit gelijk aan het strand. Ideaal! en er zit ook een mooi zwembad bij waar ik gelijk gebruik van maakte. Ik heb hier het personeel leren kennen en ze zijn echt zooo lief ! een vrouw bemoederd me een beetje haha em de dudes hier vragen op alle mogelijke manieren aandacht. Van would you like to take a ride on my bike (scooter) tot samen films kijken haha maar het is wel leuk hoor ;) Gister heb ik 8 watermelom juices naar binnen gewerkt. Mijn nieuwe verslaving. Ik heb trouwens gister mijn laatste pakje sugaretten opgerookt en ben vanaf toen gestopt ! Het gaat tot nu toe goed want het is veel te warm om te roken. Gisteravond had ik een beetje boel moeite om in slaap te vallen. Dus ging ik even bij de ze zitten. Toen kwam die 'moeder' naar me toe dat ik mee moest komen naar binnen (ze wonen achter het restaurant en alle werknemers zijn familie behalve een nederlandse vent die al 11 jaar in Thailand woont). Dus ik ging mee en ze zette een film op. Finding Neverland. Ik kreeg een kop thee en heel veel kussens en toen had iedereen z'n zin haha die dudes die nou toch een film met me zaten te kijken, die vrouw omdat ze me zo kon bemoederen en ik omdat ik halverwege de film in slaap viel. Na de film werd ik wakker gemaakt en ging ik in mijn eigen hutje liggen hoor. Vanmorgen werf ik om 11 uur wakker en ging ontbijten. Fried rice ^^ lekker! MET watermelon juice of course. Daarna heb ik even gezwommen en gezond/t (weet niet hoe je dat schrijft ;)) En toen wilde ik naar een ATM om te pinnen. Dat was 10 minuutjes lopen volgens die nederlandse meneer. Ik dacht dat ik een shortcut nam, maar dat was dus niet zo. Ik deed er een uurtje over en was onderweg 2 keer verdwaald hahahaha Maar onderweg ben ik wel flink bruin geworden. Net heb ik mijn duik geboekt. Dat ga ik morgenochtend doen. Hoop dat ik dan een beetje fit ben want vanavond is er Black Moon party op het eiland. De maan is dus helemaal weg tonight. En dat vieren ze! Op z'n hippiesch !! Ben benieuwd. Maare nu ga ik maar weer een nieuwe watermelon juice bestellen want anders heb ik dalijk niks nieuws meer te vertellen thuis omdat ik alles hier al in vertel.

Veel liefs !! En keep going on met reageren ! I really like it !

  • 02 Juli 2008 - 10:12

    Leanne:

    Anoezzzz
    Geweldig je verhalen ik ga het allemaal bijhouden natuurlijk:D
    Nu alleen nog maar wachten op je thuiskomst:D
    Heel veel plezier in thailand doe geen gekke dingen XD en leef je helemaal uit:D:D

    Heeeeeleeeee dikke kus en knuffss van mij

  • 02 Juli 2008 - 12:27

    Astrid:

    Nu je een nieuwe verslavind hebtgevonden gaat het je zeker lukken om te stoppen met roken :D

    Have fun chick!

  • 02 Juli 2008 - 15:24

    Iris:

    Wat leuk allemaal om te lezen! :D
    Echt leuk wat je allemaal meemaakt!
    & echt goed van je dat je bent gestopt met roken ;)
    Nou heeeeeeeel veel plezier nog!
    xx Iris

  • 02 Juli 2008 - 20:08

    Francois:

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin heb. Heel veel plezier, en geen zout waterhappen tijdens het duiken

  • 04 Juli 2008 - 12:50

    Christien:

    Heey !!

    Leuk om je verhalen te lezen!:D Heel veel plezier daar!

    Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka

Een weblog om mijn activiteiten in het buitenland bij te houden.

Actief sinds 09 Juni 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 16720

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 01 December 2015

Nepal

27 Juni 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis alleen: Thailand

Landen bezocht: